Sensibilisering op "Leuke" manier.


Op het moment van schrijven heeft Corona nog steeds een enorme impact op ons dagelijkse leven. Oude gewoontes staan volledig in teken van dit hardnekkige virus dat de hele wereld in zijn greep houdt.

Langzaam beslist de overheid, in samenspraak met experten, om de economie weer op te starten, maar iedereen voelt dat dit met grote schrik en onzekerheid gebeurt. De angst voor een 2de golf is groot, zolang er nog geen doeltreffend vaccin bestaat.

We zullen allemaal voorzichtig moeten zijn, en de regels die ons opgelegd worden respecteren om hier samen veilig door te komen.

De bedrijven zijn per 4 mei weer kunnen opstarten en de winkels zouden 11 mei weer mogen open gaan... maar onder voorwaarden.

Deze voorwaarden zijn gekend door iedereen: afstand houden, handen ontsmetten, mondmasker op sommige plaatsen,... Op zich is dit niet echt moeilijk en niet veel gevraagd maar toch merken we dat na een tijdje iedereen weer in "oude" gewoontes vervalt.

Aangezien het toch belangrijk is om deze regels te blijven respecteren voor ieders gezondheid en om de economie niet opnieuw in het nauw te drijven, moet er toch iemand op toezien dat we met z'n allen regelmatig herinnerd worden aan enkele belangrijke punten van social distancing etc...





De vraag is dan: Wie moet dit dan doen? De winkeleigenaars of medewerkers, de stadswachten, de politie, ... ik ben er zeker van dat niemand staat te springen om met het belerende vingertje iedereen te berispen op hun fouten, met kans dat er irritatie ontstaat waardoor de boodschap zeker niet meer zal overkomen.

Laat nu net dat een activiteit zijn waar wij, Monkey-Business, ons sinds 1998 in onderlegt hebben om ons "publiek" op de juiste manier de juiste boodschap over te brengen, en een glimlach achter te laten zodat die boodschap een positieve nasmaak krijgt.

In het verleden hebben we regelmatig sensibiliseringscampagne-acties mogen uitvoeren en met die ervaring hebben we een volledig nieuwe act/concept uitgewerkt:


De Corona Safety Patrol: 2 heren, in outfit die wel sterk doet denken aan de gekende politie-serie Chips uit eind jaren '70, met een stoere motor in de vorm van een elektrische mini-scooter. Gewapend met een pistool-dispenser waar alcoholgel in zit en een rolmeter om de afstanden tussen het "publiek" te bewaken, trekken ze op zeer efficiënte wijze doorheen de winkelstraten. Deze 2 heren vallen op en stoppen af en toe om de winkeliers en wandelaars op gepaste wijze attent te maken op hun gedrag, zonder belerend of opdringerig te zijn. We merken dat na een tijdje enkel voorbijrijden al voldoende is om een glimlach te toveren op hun gezicht en ze een stap achteruit te zien zetten omdat ze merken dat ze te dicht bij hun voorganger staan.

Op zeer korte tijd kan dus een groot publiek bereikt worden omdat we mobiel zijn, om nog maar te zwijgen over de ecologische bijdrage van onze elektrische mini-scooter. 😉


Heb jij interesse om vanuit de stad, gemeente, winkelmanagement of andere organisatie waar de komende periode veel volk verwacht wordt, deze act in te zetten geef ons dan gerust een seintje!


Hou het velig!


6 keer bekeken

Een vraag? Whatsapp ons

580b57fcd9996e24bc43c543.png

Monkey-Business BVBA

Rapertingenstraat 125

B-3500 Hasselt

+32 478 30 56 20

info@monkey-business.be

Volg ons op sociale media

  • Facebook - Grey Circle
  • Twitter - Grey Circle
  • YouTube - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle